Forum Lord of the Rings Trading Card Game
Klub LOTR TCG Radom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dungeons & Dragons

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Lord of the Rings Trading Card Game Strona Główna -> Spotkania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
esenden
Pogromca Isengardu


Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 562
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Radom

PostWysłany: Sob 21:08, 14 Cze 2008    Temat postu: Dungeons & Dragons

Co myślicie, żeby w niebawem się na jakąś porządną sesje ustawić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vegnagun
Łowca z Mrocznej Puszczy


Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Radom

PostWysłany: Sob 21:13, 14 Cze 2008    Temat postu:

Ja już taką sesję wcześniej sugerowałem. Ehh... nigdy nie zapomne jak z Michałem znęcaliśmy się nad Grimą ;D Twisted Evil
Czekam na konkretniejsze propozycje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
esenden
Pogromca Isengardu


Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 562
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Radom

PostWysłany: Sob 21:32, 14 Cze 2008    Temat postu:

Wiecie, ja mam ochotę zagrać, ale tak na poważnie i porządnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Soveelis
Przyjaciel Elfów


Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie 15:03, 15 Cze 2008    Temat postu:

Ja także dawno nie grałem ani w D&D ani w Warcrafta. Jednak mam nadzieję, że wkońcu ktoś zagra.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
esenden
Pogromca Isengardu


Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 562
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie 21:53, 15 Cze 2008    Temat postu:

Wiecie inaczej się gra z graczami, którzy non-stop robią sobie jajca (chodzi tu o to, że każdy jest terminatorem, zero pokory, do każdego z gębą i brechtem), a inaczej z tymi którzy nie wstydzą się walnąć mowy niczym Roland.

Ja osobiście grałem i z tymi i z tymi.

Moje zdanie? Nie da się tego opisać widoku człowieka płaczącego, bo jego postać właśnie ginie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vegnagun
Łowca z Mrocznej Puszczy


Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie 22:03, 15 Cze 2008    Temat postu:

ghhheheh Laughing Ja nie widze nic złego w tym jeśli gracz, jest wariat. Chodzi o to by wiedział kiedy przestać wariować. Same sztywniaki pokroju Rolanda (już wiem czemu książka tak długo do biblioteki nie wracała, pewnie po dziś dzień namiętnie go czytasz Very Happy) za wiele rozrywki do gry nie wniosą a przecież o to w tej grze chodzi, by oderwać sie od rzeczywistości...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
esenden
Pogromca Isengardu


Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 562
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie 23:03, 15 Cze 2008    Temat postu:

Jeśli jest wariat jasne, że nie. Tylko, że niestety 80% graczy nie ma takiego wyczucia gdzie jest granica. Przykładowo: karczma, zabawa, śmiech, śmieszne sytuacje - jasne, trzeba żartować. Ale wielu graczy, w sytuacji zagrożenia życia, mając nóż na gardle powie katowi: "hahaha mam cie w dupie". Nie mówie tu o jakimś honorowym zachowaniu.
Do tego ci gracze nie mają w ogóle wyobraźni i nie są spójni z tą rzeczywistością, bo świat m.in. FR, czy jakikolwiek inny to świat, tam trzeba zachowywać się realnie. Przykładowo: Gracz idzie sobie z ekwipunkiem, ten ekwipunek mu ktoś zabiera, różne są okoliczności, za dosłownie 10 min w "naszym świecie" dochodzi do starcia i gracz mówi: "uderzam go (potwora czy inną istotę) mieczem (zapomina, że tego miecza już dawno nie ma), oprócz tego, że nie żyje w tym świecie, to po takiej wpadce jest nagle: hahaha... Jak dla mnie bezsens. Drugi przykład, gracz zabiera z każdego miejsca co tylko może, niesie pięć kilofów, dziesięć mieczów, dwie tarcze etc. i nagle zbiega sobie z góry, albo wspina się, lub przepływa rzekę. Dziwne co?
Najgorsze, że się jeszcze ma pretensje to MP, że się topi w tej rzece.

Więc pojęcie wariata - trzeba rozróżniać - pomiędzy osobowością postaci, a bez klimatycznym stylem gry gracza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vegnagun
Łowca z Mrocznej Puszczy


Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie 23:19, 15 Cze 2008    Temat postu:

Boshee jaki ty zasadniczy jesteś. Mówisz jakbyś ty nigdy żadnej wpadki nie zaliczył. W pelni rozumiem i zgadzam się, że zdarzają sie graczom z tym problemy, ze wczuciem się i pohamowaniem żartów ale nie można przesadzać z surowością oceny wobec początkujących graczy i ich traktowania. W końcu po to zaliczają te wszystkie wpadki, żeby z czasem nauczyć się ich unikać. MP powinien nie tylko wymagać ale i czasem wykazać trochę życzliwości i pomóc. Dajmy na to przykład który przytoczyłeś: ktoś się topi w rzecze z kilofami na plecach - zanim wejdzie do wody, niech MP jakoś przypomni graczowi o tym co taszczy na plecach np. z pleców spada ci jeden z kilofów. Semi-inteligentny gracz skojarzy fakty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
esenden
Pogromca Isengardu


Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 562
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie 23:21, 15 Cze 2008    Temat postu:

Wpadki - zdarzają sie rzadko lub wynikają z przeoczenia - a styl grania z jajem to co innego.

Oczywiście moje słowa nie są kierowane do nikogo konkretnego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Soveelis
Przyjaciel Elfów


Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Radom

PostWysłany: Pon 8:23, 16 Cze 2008    Temat postu:

Ja na przykład gram w Warcrafta z kolegami 2-ma to jest coś takiego, że jak ktoś im coś zabierze to sie zabijają i wydurniają się i to mnie denerwuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
esenden
Pogromca Isengardu


Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 562
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Radom

PostWysłany: Pon 18:36, 16 Cze 2008    Temat postu:

I właśnie o to chodzi, że gra bez wczucia się pełnego jest grą bez przyjemności.

Dodaję parę przydatnych rzeczy o dnd.

Czym jest D&D?

Dungeons & Dragons jest najstarszą, a zarazem najpopularniejszą w Polsce i na świecie, wydawaną przez firmę Wizards of the Coast grą fabularną - Role Playing Game (w skrócie: RPG). To rodzaj zabawy towarzyskiej, na którą składa się odgrywanie ról, opowiadanie historii, prowadzenie wyobrażonych zmagań... i rzucanie kostkami. Już od kilkudziesięciu lat D&D pozwala grającym przenosić się za pomocą wyobraźni do fantastycznego uniwersum pełnego wielkich bohaterów - mężnych wojowników, sprytnych łotrzyków i potężnych magów - a także przerażających potworów oraz egzotycznych krain. To także doskonały sposób na spędzanie wolnego czasu i hobby o rosnącej popularności, z każdym rokiem zyskujące sobie wielu nowych zwolenników, których już teraz jest kilka milionów.

Dla kogo jest ta gra?
Dla ludzi z fantazją, którzy szukają dobrego sposobu na spędzanie wolnego czasu z przyjaciółmi inaczej niż przed monitorem komputera, a także dla miłośników literatury fantastycznej i wszystkich tych, którym podobają się gry takie jak choćby Neverwinter Nights czy Knights of the Old Republic. W RPG mogą bawić się wszyscy, niezależnie od płci i wieku, jednak największą grupę wśród grających stanowią uczniowie gimnazjów, liceów oraz studenci uczelni wyższych.

Kto bierze udział w grze?

Grupka przyjaciół - od trzech do sześciu osób chętnych do wspólnej zabawy. Grający wybierają jednego spośród siebie na Mistrza Podziemi (MP) - narratora, który będzie nadzorować grę, kreować i opisywać fantastyczny świat, a także rozstrzygać wszelkie kwestie dotyczące zasad. Do jego zadań należeć będzie również planowanie i prowadzenie sesji - spotkania przy grze. Pozostali uczestnicy zabawy nazywani są graczami - tworzą oni własnych bohaterów (określanych jako BG - bohaterowie graczy, w przeciwieństwie do BN - bohaterów niezależnych, kontrolowanych przez MP), których poczynaniami w świecie gry kierują.

Na czym polega zabawa?

Źródłem rozrywki jest wspólne tworzenie pewnej historii, w której główne role przypadają odgrywanym postaciom, a w samej grze - drużynowe pokonywanie przeszkód stawianych przez MP na drodze bohaterów i osiąganie postawionych sobie celów - czy będzie to odbicie uwięzionej księżniczki, czy zdobycie sławy i bogactwa. W świecie gry uczestnicy zabawy mogą zrobić wszystko, co tylko sobie zamarzą, dopóki tylko pasuje to do rozgrywanej sceny. Akcja odbywa się w wyobraźni graczy, którzy po prostu siedzą przy stole, i nie przekłada się w żaden sposób na rzeczywistość - to tylko zabawa, odrobinę podobna do gry aktorskiej oglądanej w teatrze czy w kinie, z tą różnicą, że nikt nawet nie udaje tego, o czym mowa.

Czego potrzeba do gry?

Do gry nie trzeba wiele - kilka kartek, coś do pisania, zestaw wielościennych kostek i parę godzin wolnego czasu wystarczą, by móc wcielić się w postaci w niczym nie ustępujące bohaterom ulubionych lektur czy filmów i na skrzydłach wyobraźni przemierzać wspaniałe, baśniowe krainy. Fantazji grających nic nie krępuje, jednak każda gra potrzebuje zasad, do których można by się odwoływać, a także pewnych podstaw i przykładów, na których można by się opierać. W przypadku D&D należy ich szukać w Podręcznikach Źródłowych - wydanym w Polsce przez Wydawnictwo ISA zestawie trzech podstawowych, zawierających w sobie wszystkie niezbędne do gry informacje książek.

Gdzie je dostać?

Zarówno książki z zasadami (łatwe do rozróżnienia po barwnych okładkach): brązowy Podręcznik Gracza, niebieski Przewodnik Mistrza Podziemi oraz czerwoną Księgę Potworów, jak i wielościenne kostki (oznaczane skrótem: kN, gdzie "N" zastępuje liczba ścianek) - k4, k6, k8, k10, k12 i k20 - można nabyć w sklepach internetowych, takich jak powiązany z naszym serwisem Replikator, a także w dobrze zaopatrzonych księgarniach, m.in. w sieci Empik oraz w znajdujących się w dużych miastach sklepach specjalistycznych.

Warto pamiętać, iż kupując Podręczniki Źródłowe w zestawie (co umożliwia np. sklep internetowy Wydawnictwa ISA) można sporo zaoszczędzić. Oprócz wymienionych pozycji dostępne są także liczne dodatki - nie są one konieczne do gry, choć w późniejszym czasie można rozważyć zakup niektórych z nich.

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez esenden dnia Śro 22:29, 18 Cze 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DevilMan
Pan Starego Lasu


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Puławy

PostWysłany: Czw 18:23, 11 Gru 2008    Temat postu:

Pamiętam gre przez całą noc:D
rano już się prawie nic niew działo ale i tak było dobrze hhahahahahahaha xD
Powrót do góry
Zobacz profil autora
esenden
Pogromca Isengardu


Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 562
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie 0:09, 14 Gru 2008    Temat postu:

no nieźle było, ja spałem i jednocześnie nie mogłem przestać się śmiać Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Lord of the Rings Trading Card Game Strona Główna -> Spotkania Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin